عادات غذایی مردم چین!
3

در این مقاله قصد داریم راجع به عادات غذایی مردم چینی مطالبی ارائه دهیم:

 

مردم ایرانی همیشه دید اشتباهی نسبت به غذاهای چینی داشته و دارند اما باید بدانید سخت در اشتباهید زیرا غذاهای چینی رتبه ی دومدر جهان را از لحاظ خوشمزگی و زیبایی دارند.

غذا در چین با فرهنگ مردم گره خورده در حدی که آنها موقع احوال پرسی به جای عبارت “حالت چطوره” از عبارت “غذا خوردی” استفاده می کنند.

جالب است بدانید هشت سبک غذایی مختلف در چین وجود دارد و مهمترین و پایه ای ترین مواد غذایی مورد استفاده در چین شامل: نودل، توفو یا همان پنیر سویا، سویا سس و برنج است. اغلب غذاهای چینی پرچرب هستنئ، چینی ها حتی برنج را با روغن سرخ میکنند.

همچنین مصرف لبنیات در چین بسیار کم و طعمی که چینی ها علاقه ای به مصرف آن ندارند ترشی است. ذاقه ی چشم بادامی های چینی بیشتر شیرین و ترش است و تجیح می دهند این دو طعم را کنار هم بخورند.

فرهنگ چینی معتقد است که یک انرژی مثبت و یک انرژی منفی در جهان وجود دارد. “یین” نمایانگر انرژی منفی است و “یانگ” نشان دهنده انرژی مثبت است.

آن ها برای ایجاد یک وضعیت هماهنگ و سالم باید به همان اندازه متعادل باشند، در غیر این صورت درگیری و بیماری ایجاد می شود. عناصری وجود دارد که به “یین” و “یانگ” تعلق دارند، به این معنی که برخی عناصر ین در یانگ قرار می گیرند و برخی از عناصر یانگ در درون یین قرار می گیرند.

این اهمیت نیروهای متعادل، بخشی از تفکر چینی ها هزاران سال است. این یک راهنمای اصلی برای استفاده اجتماعی، سیاسی، پزشکی و رژیمهای غذایی است.

غذاهای متعلق به ین (همچنین به عنوان غذای سرد) نیز شناخته می شوند: خربزه تلخ، خربزه زمستان، سبز چینی، سبز خردل، کلم نپا، جوانه لوبیا، سویا، ماش، لاله، گل بلوط، شاه بلوط ، کتانترو، پرتقال، هندوانه، موز، نارگیل، خیار، آبجو، بستنی، صدف و …

این غذاها را نمی توان زیاد میل کرد و تصور می شود در صورت انجام این کار باعث بروز درد معده، اسهال، سرگیجه، ضعف و سرما در بدن می شود.

غذاهایی که متعلق به یانگ هستند (همچنین به عنوان غذای “گرم” نیز شناخته می شوند) فلفل چیلی، سیر، پیاز، کاری، کلم، بادمجان، آناناس، انبه، گیلاس، بادام زمینی، گوشت گاو، بوقلمون، میگو، خرچنگ، سیب زمینی سرخ شده فرانسوی، مرغ سرخ شده و پیتزا.

تصور می شود مصرف بیش از حد این مواد غذایی باعث بثورات پوستی، کهیر، جوش، خونریزی بینی، گاز، سوء هاضمه، یبوست، قرمزی در چشم ها و گلو درد می شود. برای ایجاد یک وضعیت هماهنگ و سالم، هر دو گروه غذایی باید به طور مساوی و متعادل استفاده شوند.

 

3 نظر

  1. مریم انصاری آذر 9, 1400 پاسخ

    ممنون از مطالب خوبتون

  2. ژاله احمدی مرداد 22, 1401 پاسخ

    عالی

    • مدیر وبسایت مرداد 23, 1401 پاسخ

      سپاس از همراهی شما

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده سبد خرید

بالا