چطور در خانه مایع ظرفشویی طبیعی درست کنیم؟
۱

این دستورالعمل ساخت صابون به کف متکی بوده و یک پاک­ کننده تغلیظ شده طبیعی است .

تمیز کردن ظروف چرب سخت است، بنابراین در این دستورالعمل برای تقویت هرچه بهتر خاصیت چربی­ زدایی، جوش­ شیرین اضافه می­ کنند.

جوش ­شیرین به عنوان عنوان ماده اصلی در بسیاری از پاک کننده­ های خانگی است (این، همان ماده ­ا­ی نیست که در پخت­ و پز به کار می ­رود، اما می­ توان آن را در آون حرارت داد تا تبدیل به همان جوش شیرین مورد استفاده در شستشو شود). برندهای معمولی برای تنظیم سازگاری و ثبات به تغلیظ­ کننده­ ها متکی­ اند، بنابراین مایع ظرفشویی طبیعی اغلب در رده رقیق­ کننده ­­ها قرار می ­گیرند.با این وجود یک راه حل طبیعی آسان وجود دارد: نمک کوشر (نمک دریایی غنی از مواد معدنی) و نمک هیمالیا برای مصرف، ایده ­آل هستند، زیرا مواد معدنی به خاطر قدرت پاک ­کنندگی خود در ترکیب مایع ظرفشویی طبیعی شرکت می ­کنند.

 

 

دستورالعمل ساخت مایع ظرفشویی طبیعی

تعداد زیادی دستورالعمل ساخ مایع ظرفشویی طبیعی وجود دارد، اما این دستور العمل نسبت به سایرین کارآمدتر است:

مواد اولیه:

– دو سوم فنجان Sal Suds (ماده ­ای کف­ زا)

– یک و یک ­سوم فنجان آب مقطر

– ۴۰ قطره اسانس روغن لیمو یا گریپ فروت

– یک قاشق سوپ­ خوری جوش شیرین

– یک قاشق سوپ­ خوری نمک کوشر به علاوه سه قاشق آب داغ

_رنگ خوراکی طبیعی دکتر فلیور

– قابلمه بزرگ

– دستگاه همزن

دستور العمل:

۱- در یک قابلمه کوچک آب و نمک را حرارت دهید تا نمک به طور کامل حل شود، سپس آن را از روی حرارت برداشته و محتویات قابلمه را به به یک ظرف کوچک منتقل کنید و کنار بگذارید. ما از نمک کوشر استفاده کردیم که به طور کامل حل نشد و تکه ­های باقی­مانده را خارج کردیم.

۲- جوش­ شیرین را به اندازه یک فنجان و یک­ سوم در قابلمه حرارت دهید تا به طور کامل حل شود.

۳- Sal Suds، جوش ­شیرین، آب و اسانس روغن و رنگ خوراکی طبیعی دکتر طعم را به دستگاه همزن اضافه کنید. اگر ظرف شما دارای سوراخ کوچکی است، بهتر است آن را در یک ظرف شیشه­ ای مخلوط کنید.

۴- یک قاشق سوپ­ خوری آب نمک را به صابون اضافه کنید که غلیظ­ تر شود. اگر می ­خواهید غلیظ­ تر ار این شود، یک قاشق دیگر نیز اضافه کنید. به یاد داشته باشید که در اثر گذشت زمان نیز غلیظ ­تر خواهد شد.

۵- مخلوط را به دستگاه همزن صابون منتقل کنید.

1

  1. ایوب کلهر آذر 9, 1400 پاسخ

    مطلب عالی و بسیار مفیدی بود

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده سبد خرید

بالا